WizjaTele.pl

Temat: Wybieramy piec gazowy kondensacyjny

to jakiej firmy możesz polecić?

Według mnie to sprawdzone na polskim rynku : Junkers lub Termet .W tej chwili podobno Junkers ma lepsze ceny jak do tej pory na kondensaty.
Nie ma też problemu z dostępnością do częsci zamiennych ,w szczególności do Termeta .

Źródło: 406-klub.pl/index.php?showtopic=3314



Temat: Junkers WRDP 11 2G hydropower - uszk. wyświetlacz
Na portalach aukcyjnych jest sporo części zamiennych, nowych zapakowanych fabrycznie lub tzw. z odzysku (pompy, nagrzewnice, wyświetlacze i etc.). Nie rzadko sprzedażą na portalach z powodu anonimowości zajmują się obecni lub byli serwisanci Junkersa też. Zajrzyj na Allegro lub poszukaj w sieci zanim trafisz do polecanej i zaprzyjaźnionej z "mirrzo" firmy
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1316140.html


Temat: Nagrzewnica podgrzewacza gazowego Neckar N19E

Co możesz zrobić z twoim piecykiem?
1. Wyrzucić piecyk i kupic nowy.
2. Postarać się o lutownicę i nauczyć sie lutować różne metale.
3. Kupić części zamienne dostępne np. w sieci.
4. Odzysać metale kolorowe.
5. Iść na dużą np. Krwawą Mary i kupić nowy piecyk jakiejkolwiek marki.


!- to jest najłatwiejsze, ale najdrozsze..
2- Lutowac umiem, ale cyną, a tam chyba trzeba jakis twardy lut, nie mam
czym...
3- KUPIŁBYM , tylko prosze podać jakieś namiary...
4- tez drogi sposób...

Dodano po 1 [godziny] 3 [minuty]:

A kto mi moze podpowiedzieć jaki jest Nr tej czesci [nagrzewnica, wymiennik ciepła] do tego picyka..? Ewentualnie, czy od Junkersa pasuje któras nagrzewnica [zaciskowa], jaki ew. jest jej nr. katalogowy..
Acha, to łączenie zaciskowe [nie gwintowe] to wogóle sam mogę rozłączyć-złączyć, czy trzeba miec odpowiedni sprzęt..?
No i moze jakies namiary na sklep z nagrzewnicami...
Dziekuje za ew. pomoc...
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1364938.html


Temat: Neckar N 19 E czy TERMET TermaQ G 19-02 ELEKTRONIC
Wszystkie urządzenia się psują. Faktycznie części zamienne Termet są tańsze niż w Junkers. Warto przypomnieć, że firma Termet nie posiada żadnych sklepów firmowych, są tylko dystrybutorzy urządzeń którzy czasami sprzedają części zamienne (bo im wolno).
Jeśli chodzi o termin gwarancji to normalny bieg gwarancji 2 lata. Zdarza się, że sprzedawcy lub producenci wpisują do tzw. kart gwarancyjnych własne interpretacje prawne "gwarancji" lub "rękojmi". Dodam, że wogóle odkąd wstąpiliśmy do UE obowiązuje nas prawo unijne i karty "wyszły z obiegu". Ważna jest faktura zakupu. Stawianie dodatkowych wymogów typu "jak nie przejrzę za kasę, to tracisz gwarancję" jest niezgodne z prawem. Odsyłam do lektury Kodeksu Cywilnego oraz warto odwiedzić Federację Konsumentów. No chyba, że w fakturze "maczkiem" dopisują zgodę Klienta na warunki sprzedawcy. Ale kto tam czyta cokolwiek w tym kraju? Pozdrawiam
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1453030.html


Temat: Junkers Novatherm zw 20 ke
Jednak jest to przełącznik hydrauliczny. W dokumentacji technicznej Junkers widnieje nazwa: przełącznik hydrauliczny. Można się uprzeć, że skoro pełni rolę tak jak zawór 3-dr, to pewnie jest to zawór 3-dr, a jednak jest to przełącznik hydrauliczny. Dla jednych jest zrozumiałe określenie świeca jonizacyjna, to w Warszawie zapytają Cię o co ci chodzi, może o elektrodę jonizacyjną? Co region w Polsce to inne nazwy części zamiennych.
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1480038.html


Temat: Termet, czy Junkers - cena części zamiennych
Planuję zakup piecyka gazowego do przepływowego podgrzewania wody.
Mój wybór waha się między piecykiem Termet Termaq G19-02, a JUNKERS WRDP 11-2B.
Jak czytałem na tym forum są to porównywalne piecyki, dlatego też chciałem spytać o koszty eksploatacji każdego z nich. Słyszałem, że części zamienne do Termeta są tańsze bo piecyk ma polskiego producenta, czy to prawda że różnica w cenach jest znaczna?
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1631681.html


Temat: Co kupić do podgrzewania wody w mieszkaniu?
Tak naprawdę nie ma znaczenia co sobie kupisz Termet, Junkers, czy Saunier Duval z Vaillant`em. Wszyscy producenci używają do własnej produkcji tych samych jakościowo podzespołów. Serwis u wszystkich jest podobny: lepszy (mobilny) i gorszy (niekompetentny). Wydłuzanie gwarancji (nawet do 8 lat /?/) zawsze jest obwarowane jakimis wymogami np. płatnych przeglądów. Co wychodzi na jedno: i tak trzeba robić przeglądy (wykaz czynnści serwisowych do wglądu u serwisantów) co roku.
Moze moja informacja rozjaśni temat co kupić, żeby nie miec "kłopotów". Najwięcej pytań o części zamienne do kotłów i automatyki dotyczy w kolejności Vaillant, Viessmann, Junkers, Saunier Duval, Ariston, CM, De Dietrich i reszta.... w peletonie. Można tą informację zinterpretować tak:
1. Dużo pytań o części zamienne bo jest dużo sprzedanych urządzeń
2. Niewydolny serwis.
3. Awaryjność sprzętu.
Wybór opcji nalezy do Ciebie. Jaki mamy wybór? Technologię włoską, niemiecką, francuską, koreańską ....innej nie ma.
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1458843.html


Temat: Zdjecia - cd.
Odpowiadam czesciowo na pytanie nr. dwa.
Niemcy sprzedali ponad 30 samolotow i czesci zamiennych. Byly to nastp. samoloty:Me-109E, Me-110C, Dornier Do-215B,Junkers Ju 88A-1. Podczas nastp. wizyty sprowadzili 5 He-100. Rosjanie tylko do lata 1940r. wydali na sprzet lotniczy 25 milionow rubli. Miedzy majem a pazdziernikiem 1940r. piloci sowieccy oblatali te samoloty, inzynierowie dokladnie je zbadali. Zakupione maszyny zgromadzono w Moskwie w NII WWS. Tylko w 1940 r. z konstrukcjami niemieckimi mialo okazje zapoznac sie ok. 3500 konstruktorow, inzynierow z 21 zakladow lotniczych oraz przedstawiciele trzech biur konstrukcyjnych a takze piloci i inzynierowie z Sil Powietrznych.
A czy znacie odpowiedz na druga czesc pytania, co Niemcy nie chcieli sprzedac Ruskim?

Na zdjeciach ponizej sa widoczni dwaj lotnicy. Maja oni doczepione do munduru takie znaczki. Co one oznaczaly.
Zdj.1
Zdj.2

feniks
Zdjecia pochodza z ksiazki Sturmstaffel 1 Reich Defence 1943-1944 The War Diary - Eric Mombeek with Robert Forsyth and Eddie J. Creek str. 84 i 91.
Źródło: dws.org.pl/viewtopic.php?t=3386


Temat: Ostatni dzien zycia
ciąg dalszy.
Czym rózni się, czy też rózniła armia z 1939 r. a powstańcami.
Ano tym, że mimo swojej słabości wobec armii niemieckiej MIAŁA broń.
Miała dowództwo, paliwo, odwody, punkty sanitarne, części zamienne i wiele innych elementów. Oraz poparcie społeczeństwa.
Powstańcy warszawscy byli " zbieraniną" młodych, romantycznych ludzi, nie mających pojęcia o taktyce, walkach w mieście, wyszkoleniu i posługiwaniu się bronią. I po okołu 10 dniach powstania, bardzo niemile odbierani przez społeczeństwo Warszawy, o czym dzisiaj rzadko sie wspomina.
Natomiast doskonale znała Krzyżaków, Trylogię i Quo vadis oraz zasady rycerskości.
A to na Junkersy, tzw. krowy , tygrysy ( znasz tę idiotyczną , z punktu widzenia wojskowości, piosenkę : a na tygrysy mieli visy.) - trochę za mało.
A powstanie warszawskie jest tak samo romantyczne i nierozważne jak właśnie ta piosenka.
Jednoczesnie wyjaśniam, że tygrys - to ciężki czołg, pistolet vis, udana konstrukcyjnie, osobista broń, przydatna do zastrzelenia z odległości max 100 metrów pojedyńczego żołnierza.
s.
Źródło: adwentfree.pl/viewtopic.php?t=280


Temat: Gazowy podgrzewacz wody. Jaki wybrać?
Witam.
Ja również chciałbym nabyć nowy piecyk gazowy do c.w.u.
Będzie używany do kuchni (zlewozmywak) i w łazience (kabina prysznicowa i umywalka).
Bardzo proszę o pomoc.
Zależy mi na:
1) niezawodność
2) koszt eksploatacji (czyli cena serwisu, części)
3) podgrzewanie wody przy niskim przepływie (nie wiem jak to fachowo określić, chodzi o to żeby piecyk grzał wodę również przy małym strumieniu, a nie tylko kiedy pokrętło jest odkręcone na "full")
4) automatyczna regulacja temperatury (np. dokładny wybór temperatury na ekranie LCD)
5) dobra współpraca z mieszaczami wody

Zastanawiam się nad:
1. Junkers WRDP 11-2B
http://www.allegro.pl/item1075476638_junkers_wrdp_11_2b_piecyk_z_wyswietlaczem_lcd.html

2. Vaillant atmoMAG mini 11-0 XI
http://www.allegro.pl/item1083204269_vaillant_piecyk_junkers_atmomag_mini_11_0_xi_lcd.html

Myślałem również o piecyku Neckar N19E, ale przeczytałem tu na forum, że jest to odchudzona wersja Junkersa, która ma właśnie problemy z grzaniem przy niskim poborze wody.
Brałem pod uwagę również Termeta 19-03 ale nie dość że wycofali go z produkcji to użytkownicy ostrzegają przed zakupem tego egzemplarza, polecając starszą wersję Termet 19-02.

Vaillant jest troszkę tańszy. Nie wiecie jak wygląda koszt części zamiennych w porównaniu do Junkersa?
Jeśli chodzi o serwis gwarancyjny to Vaillant nie ma niestety autoryzowanego serwisu w mojej miejscowości (Kielce - przynajmniej wg ich wyszukiwarki na stronce) i w razie jakiś usterek w okresie gwarancji będę musiał dzwonić do centrali, u Junkersa sprawa wygląda lepiej - jest 1 serwis.

Proszę o poradę

P.S. Sorki za przydługi post.
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1699991.html


Temat: Znaczenie Lipiecka dla Luftwaffe?
"Lipetsk was a child's toy and gave us no great benefit" -Ernhard Milch
Tak zaczyna sie rozdzial ksiazki The Rise of the Luftwaffe 1918-1940 poswiecony temu zagadnienu.

W tym czasie niemcy mieli na swoich tajnych listach tylko 180 nazwisk pilotow i mieli w planach zwiekszyc potencjal pilotow do jednego tysiaca w 1930r. (w ciagu czterech lat).
Pomomo, ze Niemcy wybudowali jeden z najnowoczesniejszych lotnisk w Europie (dwa pasy startowe, hangary, zaklady naprawcze, centrum komunikacyjne, szpital z najnowoczesniejszym sprzetem medycznym, bocznice kolejowa itp.) od poczatku borykali sie z problemami. Lotnisko to operowalo tylko 6 miesiecy w roku. Pierwszymi instruktorami byli Karl von Schonebeck i Werner Junck ktorzy bedac pilotami z ubieglej wojny walczyli przeciwko "bolszewikom" w 1919r. Bardzo dlugo Niemcom zajelo zjednac sobie wladze radzieckie i ich pilotow. Zaczelo sie od pozorowanych walk powietrznych, ruscy latali na siedmio-osmio letnich samolotach brytyjskich, niemcy na nowych 450Hp Fokkerach. Potem doszly wizyty rosyjskich instruktorow w kantynie, i wodka przelamano wszelakie bariery .W 1925r. rozgrywki polityczne w Niemczech (smierc prezydenta Eberta i przejecie wladzy przez von Hindenburga, spory pomiedzy Junkersem, Lufthansa itp) wstrzymaly na jakis czas szkolenie, a nawet myslano o zamknieciu tej szkoly.
Szkolenie ponownie zaczelo sie na wiosne 1927r. Problemy z silnikami DXIII oraz brak czesci zamiennych daly sie Niemcom dobrze we znaki. Pamietac nalezy, ze na tym lotnisku nie tylko odbywalo sie szkolenie. Testowano rozne "wynalazki" lotnicze. W dniu 30 wrzesnia 1929 Fritz von Opel przetestowal lot szybowcem z silnikiem rakietowym. Wczesniej Claudiusa Dorniera lodz plywajaca z 12 silnikami startowala z jeziora Constance itp.
Testowano takie samoloty jak Ar.64 i Ar.65, Heinkla HD.38, He.45, He.46, Junkersa K.47 i wiele innych.
Lipetsk zamknieto w 1933r. Wyszkolono 100 pilotow i 120 obserwatorow. Wyszkolenie lotnika kosztowalo ok.30 tysiecy dolarow.

feniks
Źródło: dws.org.pl/viewtopic.php?t=2913