WizjaTele.pl

Temat: ciekawy problem z Neo+

"Eathan" <eat@irc.pl wrote in message no wlasnie czyli stery sa ok
a problem nie ustapil i nadal nie dziala :(


Hmm, czyli ze problem jest po rstronie tpsy raczej.
Sluchaj, ja jak mialem taki przypadek sprawdzilem sobie
1) ping do siebie po ICMP
2) to samo po TCP
no i jeszcze kilka spraw i widzialem ze wcale lacze nie jest OK
bo ledwo ktory pakiet przechodzil... Ale u mnie pomoglo przeinstalowanie
sterow tak jak mowilem. Inna sprawa ze wczoraj mialem
znow zwis Neosi (modemy nagle stracily synchronizacje
i przez 45 minut nie mogly jej nawiazac !!!) Zadzwonilem
na infolinie i dowiedzialem sie ze jestem juz kolejnym klientem
z tego (Krakow) rejonu... Wq...ilo mnie to i spytalem czy/czemu
nic nie robia, bo zdaza sie to stanowczo ZA CZESTO jak na
usluge kosztujaca taka kupe pieniedzy (co 2-3 dni).
Gosc mi powiedzial ze beda od rana sprawdzac.
Spytalem go jeszcze czy nie moglby
przedzwonc do mojej centrali zeby tam ktos po prostu
sprawdzil/zresetowal tego POLPAKa na ktorym wisi NEo.
- Niestety teraz nic nie mozemy zrobic -odp.
Ale po kilkudziesieciu minutach nagle lacze rusza = wszyscy zadowoleni
= czary z mleka :))

Mysle ze po prostu panowie z TP sa oszczedzaja na maxa na personelu
(stad pomysl zrobienia 1 NA CALYKRAJ biura napraw) i niestety
nie dobrze to wrozy na przyszlosc . Cale szczescie ze wzialem
Neo na czas nieokreslony :)) W razie czego - pa pa TPsa !! :P

Pozdrawiam
Pawel Markowski


Źródło: topranking.pl/1155/ciekawy,problem,z,neo.php


Temat: Jak zgłosić awarię w TPSA?????
9696 Główne Biuro Napraw TP dla stref numeracyjnych o numerach
kierunkowych: [...] 0-32, 0-33

W tych strefach akurat jest 9224. Skąd masz swoje dane?

Jeśli chodzi o 0-33.. należy pamiętać że strefa numeracyjna jest
"podzielona"..
w części strefy podlegającej pod Kraków 9224 nie działa...jest zapowiedź
"abonent zmienił numer na 9696".
Wygląda na to że obaj macie rację :-)
Pozdrawiam Grzegorz.

---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.486 / Virus Database: 284 - Release Date: 2003-05-29


Źródło: topranking.pl/1719/jak,zglosic,awarie,w,tpsa.php


Temat: Jak zgłosić awarię w TPSA?????
Ciekawe czy dla czesci strefy 0-33 w Malopolsce zglasza sie biuro napraw w
Krakowie czy w Bielsku?
Dla slaskiej czesci strefy zglasza sie Bielsko.
Tadeusz

9696 Główne Biuro Napraw TP dla stref numeracyjnych o numerach
kierunkowych: [...] 0-32, 0-33

W tych strefach akurat jest 9224. Skąd masz swoje dane?
Jeśli chodzi o 0-33.. należy pamiętać że strefa numeracyjna jest
"podzielona"..
w części strefy podlegającej pod Kraków 9224 nie działa...jest zapowiedź
"abonent zmienił numer na 9696".
Wygląda na to że obaj macie rację :-)
Pozdrawiam Grzegorz.

---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.486 / Virus Database: 284 - Release Date: 2003-05-29


Źródło: topranking.pl/1719/jak,zglosic,awarie,w,tpsa.php


Temat: Krakowski Internet TPSA mnie rozlacza !!!!

fachman napisał(a) w wiadomości: <01bd4f8a$7bc60ca0$d7019c95@default...

Tak sie sklada ze jestem jednym z niewielu szczesliwcow w tym pieknym kraju
co maja cyfrowe centrale, dokladnie s12 (a moze sie myle :))))) ) ale co z
tego skoro przy polaczeniach z 0202122 nie moge przesiedziec spokijnie na
necie zeby mnie nie rozlaczylo. Nie jest to rozlaczenie wywolane naglym
spadkiem jakosci lini....


Mam dokładnie taką samą sytuację. Jestem podłączony do centrali
(nr 632.....) od momentu jej zainstalowania (ponad 2 lata).
W początkowym okresie korzystania z TPNet-u nie miałem ŻADNYCH
problemów z jakością połączeń (przez ok. 1.5 roku miałem chyba 2 (!!!)
rozłączenia, a korzystałem TPNetu prawie codziennie) !

Problemy z rozłączeniami zaczęły się po zmianie numeracji w Krakowie
z 6 na 7 cyfrową, choć dalej w ok. 98% łączę się na 33.6 (używam modemu
US Robotics Sportster 56k).
Przy włączonym głośniku od modemu "słychać normalną wymianę danych"
między modemami, żadnych zakłóceń, renegocjacji...., w pewnym momencie
CIACH i słychać sygnał zajętości (i próbę renegocjacji połączenia mojego
modemu)

Ostatnio zauważyłem, że problem nie dotyczy tylko nr. 020..., ale i zwykłych
połączeń telefonicznych (międzymiastowych?) np. do Wa-wy (objawy takie
same).

Ludzie poradzcie cos ,podajcie przyczyny lub podobne problemy. A jesli
czyta mnie jakis pracownik krakowskiej TPSA prosze niech cos zrobi.


Czy problem jest ze złym skonfigurowaniem "mojej' centrali (632), czy też
tej do której podpięte są modemy TPSA (a propos: w których centralach
w Krakowie są modemy), a może gdzieś "po drodze"?

Pozdrawiam wszystkich bezradnych,
Sigma

PS
Dzwoniłem do biura napraw... poprawy nie widać.


Źródło: topranking.pl/1718/krakowski,internet,tpsa,mnie,rozlacza.php


Temat: Historia nieprzerwanej awarii w TP.SA
Witam wszystkich

Na początek chciałbym przedstawić historię, w jakiej mam nieprzyjemność
uczestniczyć jako abonent TP.SA.

Mieszkam w małej miejscowości koło Krakowa, gdzie niestety chcąc korzystać z
telefonu stacjonarnego mam tylko jeden wybór - TP.SA.

Telefon mam od kilku lat i do kwietnia tego roku nie było większych
kłopotów. 6 kwietnia telefon przestał działać, cóż zdarza się. Awaria
została zgłoszona i jak mi się wtedy wydawało usunięta. Kolejny raz tel.
odmówił posłuszeństwa 29 kwietnia. Ponowne zgłoszenie i znów kilka dni
spokoju. Nie będę wypisywał wszystkich zgłoszeń, powiem tylko, iż do dnia
dzisiejszego było ich 13. W początkowym okresie awarie polegały na tym, że
po prostu tel. nie działał np. kilka do kilkunastu godzin, następnie
zaczynał działać. Na początku sugerowano nam zmianę aparatu więc go
zmieniłem, co oczywiście nic nie dało. W wakacje było trochę spokoju, tel.
działał w miarę poprawnie. Zaczęło się ponownie od 1 września (do dzisiaj 10
zgłoszeń). Po kilku zgłoszeniach panowie z biura napraw zadzwonili do mnie,
podali numery do siebie i prosili, by już nie dzwonić na BL. Więc dałem im
szansę i przez następne dwie awarii dzwoniłem do nich, z prośbą gdy już będą
usuwać awarię pojawili się u mnie na rozmowę. Niestety brakło im odwagi.

A właśnie gdzie tkwi awaria? Prawdopodobnie w skrzynkach na słupie w pobliżu
mojego domu. Naliczyłem ich pięć, przymocowane w przypadkowy sposób pod
różnym kątem, oplecione dziesiątkami metrów kabli (zrobiłem sobie nawet
zdjęcie tego cudu techniki). Przypuszczenie to potwierdzają panowie
monterzy.

Od pewnego czasu awaria przybrała nowy wymiar, tzn. telefon w zasadzie
działa cały czas dopóki ja dzwonię, w przypadku rozmów przychodzących
zaczyna się cyrk. Od dwóch tygodni nie udało mi się przeprowadzić dłuższej
rozmowy niż trzy i pół minuty. Telefon zaczyna szumieć i rozłącza się, by
nie działać od kilku minut do kilkunastu minut, po których zaczyna działać
ponownie. Oczywiście, gdy ktoś dzwoni w czasie, gdy tel. jest nieczynny,
słyszy zwykły sygnał tak jakby tel. dzwonił i nikt nie odbierał. Takie
działanie telefonów jest dla mnie "trochę kłopotliwe" gdyż mam rodzinę za
granicą i gdy już dzwonią to rozmawiamy godzinę - dwie. Od pewnego czasu
jest to nie możliwe. W kontaktach z TP. SA. jestem już na etapie spokojnego
zbierania informacji. Etap wrzasków, kłótni i tym podobne z operatorami BL i
monterami mi już przeszedł. Z BL przedyktowano mi daty wszystkich zgłoszeń,
od panów monterów dostałem nr i nazwisko pana, który zajmuje się
opracowaniami rozwoju sieci w moim rejonie. Od niego to dowiedziałem się, że
istnieje już koncepcja rozbudowy sieci w tym rejonie, ale musi ją jeszcze
zatwierdzić W-wa, no i trzeba zrobić projekt. Bardzo optymistycznie na to
patrząc - pół roku do uzyskania pozwolenia na budowę i następne pół na
wykonawstwo. A tym czasem tel. działa jak opisałem wcześniej.

Od dzisiaj zaczynam dzwonić do BL i monterów po każdym rozłączeniu i mam
zamiar wysłać pismo do TP, tylko jeszcze nie sprecyzowałam, co w nim zawrę.

1. Co o tym myślicie?

2. Jakie powinny być moje dalsze kroki?

3. Do kogo pisać i co?

pozdrawiam

Lustro


Źródło: topranking.pl/1719/historia,nieprzerwanej,awarii,w,tp,sa.php


Temat: Rzeczpospolita: Abonament a VAT (długie)
Rzeczpospolita, 2000-04-09

Telekomunikacja:
Czy operatorzy mają prawo pobierać VAT od abonamentu?
Nieistniejąca usługa

Abonament, który jest stałą opłatą za dostęp do sieci telefonicznej, nie jest
usługą, a mimo to objęty jest 22-procentową stawką VAT, gdyż traktowany jest
jak usługi telekomunikacyjne. Zdaniem niektórych ekspertów, jest to worek, do
którego operatorzy wrzucają te elementy kosztów, których jawna podwyżka mogłaby
zostać zakwestionowana przez użytkowników sieci. Analitycy Centralnego Domu
Maklerskiego Pekao SA wyliczyli, że tegoroczna podwyżka abonamentu przy
jednoczesnym obniżeniu cen połączeń międzymiastowych sprawi, że przychody
Telekomunikacji Polskiej SA (TP SA) wzrosną w tym roku o 520 mln zł. Natomiast
zysk netto - według analityków CDM Pekao SA - będzie większy o 375 mln zł.

Od 1 maja 2001 r. miesięczny abonament, który obecnie wynosi 30,50 zł z VAT (25
zł - bez podatku), podrożeje bowiem do 42,70 zł (czyli 35 zł bez VAT).
Wystarczy więc pomnożyć to przez liczbę abonentów, których obecnie w Polsce
(według stanu na 31 grudnia 2000 r.) jest ponad 10,2 mln, aby przekonać się, że
nawet po odliczeniu różnego rodzaju ulg w opłatach, wpływy TP SA z abonamentu
będą znaczące. Dodajmy, że w 1998 roku TP SA miała prawie 8,5 mln abonentów, a
w 1999 roku liczba płaconych abonamentów wzrosła do ponad 9,6 mln. Podwyżki
wprowadzą również konkurujący z TP SA na rynku usług telekomunikacyjnych,
operatorzy stacjonarni. Przykładowo posiadająca 321 tys. "dzwoniących linii"
Netia zmieni - od 1 maja - wysokość opłat abonamentowych z 25 zł (bez VAT) w
przypadku tzw. taryfy niebieskiej do 35 zł (bez VAT), a w przypadku taryfy
zielonej z 28 zł do 38 zł (bez VAT).

Nigdzie niezdefiniowana usługa

Rzecz w tym, że abonament jako taki nie jest usługą w rozumieniu ustawy o
podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym. Mimo to traktowany jest
jak usługa, dlatego naliczany jest od niego podatek VAT w wysokości 22 proc. Co
do zasadności takiego postępowania nie ma wątpliwości resort finansów.
- Usługi telekomunikacyjne objęte są 22-procentową stawką VAT - powiedziano nam
w Biurze Prasowym Ministerstwa Finansów, wyjaśniając, że abonament mieści się w
ramach całości usługi. Tymczasem jeden ze specjalistów Departamentu Standardów,
Rejestrów i Informatyki w Głównym Urzędzie Statystycznym, powiedział nam, że
opłaty za abonament nie są usługą. Są jednak traktowane jak usługi, które się
wykonuje - w tym przypadku usługi telekomunikacyjne. Co więcej, ani w
Klasyfikacji Wyrobów i Usług, ani też w Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług
(PKWiU) nie ma takiej usługi jak abonament. Jest natomiast definicja usług
telekomunikacyjnych, którymi są "usługi łączności w zakresie przekazywania
znaków, sygnałów, pisma, obrazów i dźwięków albo informacji poprzez przewody,
systemy radiowe albo jakiekolwiek inne urządzenia wykorzystujące energię
elektromagnetyczną". Oznacza to, że usługą jest przekazywanie łączności, a nie
abonament.

Wszystko wskazuje więc na to, że istnieje taki rodzaj działalności i usługi,
który nigdzie nie jest nazwany i sprecyzowany, ale opłacany. Ponieważ ani w
Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) nie wyodrębniono firm, które zajmują
się "prowadzeniem abonentów", ani w PKWiU nie wyodrębniono takich usług. Tak
więc płacimy za usługę, której nie ma w klasyfikacji i za działalność, której
nie ma w rodzaju działalności podmiotów.

Abonament jako wartość

- Według "Słownika języka polskiego" z 1978 r., abonament oznacza prawo do
korzystania z czegoś lub otrzymania czegoś w określonym czasie, na zasadzie
opłaty z góry - podkreślił prof. Roman Kadaj z Akademii Rolniczej w Krakowie.
Jego zdaniem, do pierwszej części definicji ma zastosowanie np. abonament TP SA
jako prawo dostępu do sieci.
- Abonament TP SA, podobnie zresztą, jak abonament RTV, jest zatem wartością
prawną, a nie usługą czy towarem. Dlaczego więc od abonamentu TP SA, w
przeciwieństwie do abonamentu RTV, naliczany jest podatek VAT, skoro przedmiot
opłaty - w tym przypadku prawo - nie podlega ustawie o VAT? - zastanawia się
prof. Roman Kadaj.

Odmiennego zdania jest prof. Witold Modzelewski z Instytutu Studiów Podatkowych
- W moim przekonaniu, problem nie jest w semantyce, ale w istocie. Istotą jest
to, że w skład usługi telekomunikacyjnej wchodzi prawo do korzystania z sieci -
powiedział nam Modzelewski.

Wspólny worek

- Na podstawie ustawy o VAT i ustawy o rachunkowości resort finansów zobowiązał
nas do pobierania tego podatku od abonamentu - powiedział "Rz" Piotr Gawron,
rzecznik prasowy TP SA. Jak dowiedzieliśmy się, w tę opłatę wliczane są tzw.
koszty stałe, mające na celu utrzymanie sieci, jej konserwację, czy naprawy,
ale i połączenia z numerami alarmowymi - bez limitu impulsów. Abonament jest
traktowany jak usługa także przez innych operatorów sieci stacjonarnych, a
także operatorów sieci komórkowych.
- Abonament - nie tylko dla TP SA, ale i operatorów telefonii komórkowej - jest
takim workiem, do którego wrzuca się różne elementy, aby nie ujrzały światła
dziennego - powiedział nam anonimowo jeden z ekspertów. Według niego, w skład
tzw. kosztów stałych, konserwacji i utrzymania sieci, wchodzą różne elementy.

Dlatego operatorzy, obawiając się, że ktoś może zakwestionować zasadność
podwyżki któregoś z nich, wolą wrzucić to w abonament. Ekspert nie ma też
wątpliwości, że przy wysokich wpływach z płaconych abonamentów operator może
pozwolić sobie na rezygnację np. z pobierania opłat za zainstalowanie telefonu
czy na obniżkę połączeń międzymiastowych.
- Abonament to jest nic innego, jak opodatkowanie nas obywateli za prawo
korzystania z sieci - czy dzwonisz, czy nie, to i tak taksę stałą płacisz, bo
masz dostęp do telefonu stacjonarnego, z którego możesz zadzwonić - powiedział
nam anonimowo jeden z naszych rozmówców.

Autor:
Grażyna J. Leśniak


Źródło: topranking.pl/1721/rzeczpospolita,abonament,a,vat,dlugie.php