WizjaTele.pl

Temat: Pytanie - matura ustna ?!
Pytanie - matura ustna ?!
W mojej prezentacji zamierzam odwolac sie do obrazow i utworow muzycznych.
Powinnam je wypisac nie w bibliografii ale w owych 'materialach
pomocniczych', prawda?
Ktos kiedys podawal chyba na forum link do fajnego wzoru konspektu takiej
prezentacji, niestety nie moge tego znalezc. Moze ktos ma ten link 'pod
reka'?
Z gory dziekuje ;)
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,157,19958198,19958198,Pytanie_matura_ustna_.html



Temat: Prezentacje z polskiego na nowej maturze
megane !!! ważne!
Ty szybko poczytaj informator maturalny!

Rany Boskie.... Prezentacja jest ustna! Wyłącznie!
Jedynym tekstem, z którego wolno ci korzystać na egzaminie jest PLAN
PREZENTACJI (jedna strona A-4), którego kopię wręczasz komisji najpóźniej 2
tyg. przed egzaminem.
Wzór planu masz w informatorze.

Wszyscy nauczyciele moga prowadzić konsultacje dla uczniów, ponieważ nauczyciel
uczący nie może być obecny na egzaminie! Pytają cię "obcy" :)
Konsultacje są (przynajmniej z założenia) nieobowiązkowe, więc to sprawa
ucznia i jego rozsądek, czy lata co tydzień, czy ma w nosie i wszystko odkłada
na ostatnią chwilę.

Swoją wypoweidź na egzaminie masz prawo zilustrować czym chcesz (obraz, slajd,
muzyka, kawałek filmu), byle to miało sens, było niezbędnym elementem i nie
zajęło ci dużo czasu. Na całą wypowieź masz 15-17 minut, za przedłużanie są
punkty karne.

Absolutnie nie jest to referat ani wypracowanie (nawet wyuczone na pamięć!).
Potem komisja zadaje ci 3 pytania dotyczące twojej wypowiedzi i masz np.obronić
swoją tezę, podac szczegóły książki, na którą się powołujesz itp. To też jest
punktowane.
Uczen ma prawo wybrac temat jaki chce - to wyłącznie jego sprawa. Jeśli 5 osób
wybierze to samo - ma prawo! Muszą mieć tylko inną bibliografię - choć w
części i inną tezę do tematu.
Ściągnij ze strony CKE (www.cke.pl) informator maturalny i poczytaj, a jak
trzeba - pokaż poloniście.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,157,15570585,15570585,Prezentacje_z_polskiego_na_nowej_maturze.html


Temat: nieprawidłowości??
złamanie procedur egzaminacyjnych
W jednym z ogólniaków w Stargardzie Szczec. pozwolono maturzystom na zmianę
planu prezentacji ustnej z polskiego. Chodzi tu konkretnie o to, że mogli oni
zrezygnować w planie z podania literatury przedmiotu oraz informacji
dotyczących materiałów pomocniczych, a ponadto całość napisana miała być
czcionką nr 10, mimo wyrażnych sugestii OKE, że powinna to być 12. Ten prosty
zabieg sprwił, że uczniowie tej szkoły mogli na egzaminie ustnym korzystać z
planu formatu A-4 zawierającego dużo więcej miejsca na zapis plnowanej
wypowiedzi. Moim zdaniem mieli około pół kartki z tzw. odzysku. Moja polonistka
tłumaczyła nam jak krowie na rowie, że to co podane jest w "Informatorze
maturalnym" jest święte i niepodważalne!! W całej Polsce wszyscy mieli mieć
plany wg tego samego wzoru, opublikowanego właśnie w "Informatorze". I co? Ano
psińco!!! Okazuje się po raz kolejny, że w tym chorym kraju prawo jest dla
równych i równiejszych. Jakiekolwiek odstępstwa od ogólnych zasad to już
złamanie procedur egzaminacyjnych. Ja też chciałabym mieć na swojej kartce
więcej miejsca na zapis dotyczący samej prezentacji, ale miałam tylko niecałe
pół kartki, bo reszta dotyczyła bibliografii literatury podmiotu, przedmiotu i
materiałów pomocniczych. Żałosne jest tylko to, że to właśnie tacy
pseudodyrektorzy i pseudopoloniści jak w stargardzkim liceum mają kształtować
nasze morale i poszanowanie dla prawa.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,157,23536633,23536633,nieprawidlowosci_.html


Temat: wzór bibliografii. plan ramowy
1) obrazy i wszelkie inne pomoce wpisujesz w materiałach dodatkowych.

2)wzór planu i bibliografii NIE ZALEŻY od szkoły!!! W informatorach maturalnych
jest podany schemat tego jak to ma wyglądać i jest on wiążący dla wszystkich
maturzystów w Polsce.

3) bibliografia - w literaturze podmiotu wpisujesz to,czego dotyczy twoja
prezentacja, np. Romeo i Julia, Makbet etc etc. w literaturze przedmiotu
wpisujesz to,co posłużyło Ci do opracowania tematu, czyli
słowniki,encyklopedie,opracowania.

4) Ramowy plan wypowiedzi - rozwijasz po prostu te punkty, które zostały podane
w schemacie konspektu w informatorze maturalnym.


Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,157,59247496,59247496,wzor_bibliografii_plan_ramowy.html


Temat: nowe liceum- korepetycji będzie 100%
Gość portalu: Majka napisał(a):

> Cudo!
> Może się WYUCZYĆ jak robot - na pamięć- ale co z tego będzie miał?

Myślący, inteligentny człowiek nie będzie się wyuczał na pamięć, lecz zrozumie
to, co czyta.

> Mogę polecić swoim uczniom strony od-do z teorii literatury i zestaw
> wierszy;) , ale gdzie spór? Poszukiwanie? Dialog?

Po pierwsze: jesli delikwent bedzie mial przed oczami wiersz, to na poziomie
maturalnym sam bedzie umial go zinterpretowac, a jesli bedzie mial dodatkowo
podrecznik historii literatury, to nie widze juz zadnego problemu.
Poszukiwanie? U mnie odbywalo sie to tak, ze jesli w tekscie, bibliografii etc.
znajdowalam interesujacy mnie watek, szlam tym sladem. Uwazam tez, ze lekcje
jak najbardziej powinny opierac sie na dialogu, dyskusji, obalaniu tez o tym,
że "Słowacki wielkim poetą był" - wlasnie w takiej formie wyobrazam sobie
wspomniane juz "ukierunkowywanie", sugerowanie tego, co nalezy jeszcze
doczytac, czego jeszcze sie dowiedziec. zdecydowanie nie jestem zwolenniczka
tępej "pamieciowki".

> Ścisłowiec poda wzór i tytuł zbioru zadań -i co, będziesz miała z tego
> ROZUMIEJĄCEGO zjawisko człowieka?

Inteligentny ścislowiec po wytlumaczeniu mu zastosowania wzoru i kilku
modelowych zadan bedzie w stanie dalej pracowac samodzielnie.

> O dreszcze przyprawiają mnie uczniowie, którzy pytają nie "po co?" mają się
> nauczyć, tylko "na kiedy".

Zdecydowanie sie zgadzam. piszac o "podanym zakresie materialu" mialam na mysli
to, ze jest to sposob na nadrobienie materialu, ktorego nauczyciel nie zdazy
przekazac z powodu zbyt malej liczby godzin. zagadnienia, ktore wymagaja
tlumaczenia, doswiadczen itd. musza byc oczywiscie poruszane na lekcjach, ale
czysta teoria, czyli przekladanie "z podrecznika na nasze" omawiana na cennych,
bo nielicznych godzinach, to moim zdaniem strata czasu.



Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,33,11400043,11400043,nowe_liceum_korepetycji_bedzie_100_.html


Temat: Proszę o sprawdzenie i pomoc...
To źle ci sie wydaje;) jeden z wielu zapisów podaje taki wzór
tworzenia bibliografii, patrz: Egzamin ustny z języka polskiego.
Biuletyn maturalny. Wydawnicwo:CKE - źródło wiarygodne.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,417,78891797,78891797,Prosze_o_sprawdzenie_i_pomoc_.html


Temat: Prezentacje z polskiego na nowej maturze
Gość portalu: myslak napisał(a):

> Ty szybko poczytaj informator maturalny!
>
> Rany Boskie.... Prezentacja jest ustna! Wyłącznie!
> Jedynym tekstem, z którego wolno ci korzystać na egzaminie jest PLAN
> PREZENTACJI (jedna strona A-4), którego kopię wręczasz komisji najpóźniej 2
> tyg. przed egzaminem.
> Wzór planu masz w informatorze.

Tam są takie pozycje "literatura podmiotu" i "literatura przedmiotu". O co
chodzi?

> Wszyscy nauczyciele moga prowadzić konsultacje dla uczniów, ponieważ
nauczyciel
>
> uczący nie może być obecny na egzaminie! Pytają cię "obcy" :)

Na szczęście :)

> Konsultacje są (przynajmniej z założenia) nieobowiązkowe, więc to sprawa
> ucznia i jego rozsądek, czy lata co tydzień, czy ma w nosie i wszystko
odkłada
> na ostatnią chwilę.
>
> Swoją wypoweidź na egzaminie masz prawo zilustrować czym chcesz (obraz,
slajd,
> muzyka, kawałek filmu), byle to miało sens, było niezbędnym elementem i nie
> zajęło ci dużo czasu. Na całą wypowieź masz 15-17 minut, za przedłużanie są
> punkty karne.
>
> Absolutnie nie jest to referat ani wypracowanie (nawet wyuczone na pamięć!).
> Potem komisja zadaje ci 3 pytania dotyczące twojej wypowiedzi i masz
np.obronić
>
> swoją tezę, podac szczegóły książki, na którą się powołujesz itp. To też jest
> punktowane.
> Uczen ma prawo wybrac temat jaki chce - to wyłącznie jego sprawa. Jeśli 5
osób
> wybierze to samo - ma prawo! Muszą mieć tylko inną bibliografię - choć w
> części i inną tezę do tematu.
> Ściągnij ze strony CKE (www.cke.pl) informator maturalny i poczytaj, a jak
> trzeba - pokaż poloniście.

/Gdabski
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,157,15570585,15570585,Prezentacje_z_polskiego_na_nowej_maturze.html


Temat: Bibliografia
Bibliografia
Czy ktoś mi powie gdzie znajdę wzór dobrze napisanej bibliografi
maturalnej ,chodzi mi o to w którym miejscu wpisuje się
imię ,nazwisko ,klasę i te wszystkie kropki i przecinki.bardzo
dziękuję za informację
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,13235,87457071,87457071,Bibliografia.html


Temat: !!! Studencie - Uczniu!!! - prace dyplomowe i inne
!!! Studencie - Uczniu!!! - prace dyplomowe i inne
MASZ PROBLEM ZE SWOJĄ PRACĄ:

PRACE DOKTORSKIE, DYPLOMOWE, MAGISTERSKIE, LICENCJACKIE,
INŻYNIERSKIE, MATURALNE i inne
- materiały - badania - referaty - artykuły - publikacje - ????

... korekty tekstów , recenzje, streszczenia, eseje, biografie ...

W jezyku niemieckim i angielskim takze.. oraz innych...

Gotowe zestawy tematyczne na zadany temat na CD w plikach *.doc i
*.pdf

Wykresy, tabele, wzory, badania.....

- NIE WIESZ OD CZEGO ZACZĄĆ ??
- SKĄD WZIĄĆ BIBLIOGRAFIE ??
- JAK NAPISAĆ PLAN ??
- A MOŻE POPROSTU BRAKUJE CI CZASU NA CHODZENIE PO BIBLIOTEKACH ??

SKONTAKTUJ SIE Z NAMI !!! OFERUJEMY PROFESJONALNE USŁUGI W
ZAKRESIE :

- Gromadzenie materiałów niezbędnych do napisania pracy dyplomowej,
licencjackiej, magisterskiej;
- Przygotowywania spisów bibliograficznych;
- Pomocy w przygotowaniu fachowego planu pracy;
- Sporządzania zestawień bibliograficznych dla studentów, jak i
pracowników naukowych;
- Dostarczania kopii materiałów bibliotecznych niezbędnych przy
pisaniu pracy;
- Gotowe zestawy tematyczne w postaci plików do wykorzystania
- Wszystko co potrzbne do napisania pracy

Biznes plany, analizy i inne........

Ekonomia Dziennikarstwo Językoznawstwo Makroekonomia Mikroekonomia
Historia Myśli Ekonomicznej Gospodarka Historia gospodarcza Polityka
społ.-gospodarcza Zarządzanie Strategiczne Zarządzanie Organizacjami
Zarządzanie Przedsiębiorstwem Praktyka Kierowania Metody i Techniki
Etyka Zarządzanie Międzynarodowe Zarządzanie Małą firmą Doradztwo i
konsulting Marketing Badania Marketingowe i Rynkowe Zarządzanie
Marketingiem Usługi Handel Reklama Media i komunikacja Produkty
Strategie marketingowe Plan marketingowy Wirtualny marketing
Finanse - Publiczne, Przedsiębiorstw Bankowość Zarządzanie Bankiem
Prawo Bankowe Rachunkowość Kredyty Ryzyko Bankowe Gwarancje Bankowe
Systemy bankowe Usługi bankowe Operacje bankowe Bankowość hipoteczna
Produkty bankowe Rachunkowość Rachunkowość Przedsiębiorstw Podatki
Międzynarodowa Budżetowa Bankowa i Ubezpieczeniowa Rynek Finansowy
Rynek Kapitałowy I Giełda Rynek Pieniężny Rynek Walutowy Inwestycje
Finansowe Gospodarka Światowa Nauki Matematyczne Informatyka
Kosmetologia Transport Logistyka Samorząd Nauki Społeczne i
Polityczne Nieruchomości Ubezpieczenia Ekologia i turystyka Prawo -
Gospodarcze, Cywilne, Administracyjne i pozostałe Internet Przemysł
Psychologia Pedagogika Technika Religioznawstwo Biotechnologia
Matematyka Fizyka Chemia Biologia Filologia Technika Psychologia
Pedagogika Nauczanie Archeologia Automatyka BHP Budownictwo
Elektronika Elektrotechnika Energetyka Filozofia i religia Fizyka
Gazownictwo Geodezja Geologia Towaroznawstwo Górnictwo Hutnictwo
Odlewnictwo Historia Hotelarstwo Hydrologia Kultura Kulturoznawstwo
Leśnictwo Materiałoznawstwo Mechanika Medycyna Motoryzacja Przemysł
spożywczy Resocjalizacja Przyroda i Ekologia Socjologia Sport i
Turystyka Statystyka Telekomunikacja Odlewnictwo Wentylacja Unia
Europejska Turystyka Fundusze zarządzanie finansami zarządzanie
jakością zarządzanie personelem zarządzanie proc. gosp. zarządzanie
projektami zarządzanie strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi
zoologia i inne

SZYBKO - TANIO - PROFESJONALNIE ! NIE TRAĆ CZASU, SKONTAKTUJ SIE Z
NAMI JUŻ DZIŚ !

Napisz do nas oddzwaniamy odrazu - 0516 962 666 lub sms - prosze nie
pisac na forum
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,633,69871484,69871484,_Studencie_Uczniu_prace_dyplomowe_i_inne.html


Temat: Uczniowie z "trzynastki" świetni z historii
Na temat osoby p.Urbana jako dyrektora wypowiadać się nie będę, ponieważ jeszcze
się w trzynastce uczę, ale na resztę słów atakujących moją szkołę mogę odpisać.

"""Potentatami,zenada... Szkola wypuszczajaca ludzi ograniczonych do jednego
przedmiotu.Najsmieszniejsze jest to,ze z innych przedmiotow tez maja 6 bo po
co ich pytac jak sa dobrzy np. z historii..."""

Nie jesteśmy ograniczeni do jednego przedmiotu, podchodzimy realistycznie do
życia - nasze wyniki z testów gimnazjalnych wskazują, że mamy rozległą wiedzę
ogólną. Zdobyliśmy ją już w gimnazjum, teraz skupiamy się na przedmiotach, które
nas interesują i z którymi wiążemy swoją przyszłość.

Jeśli chodzi o 6 z innych przedmiotów... :) Nic tylko uśmiech pozostaje...
Jestem finalistą olimpiady i jak inni nie mam ulg na inne przedmiotu, wszelkie
sprawdziany muszę zaliczać i z całą pewnością np z fizyki/chemii czy matematyki
nie otrzymuję ocen za olimpiadę z humanistycznego przedmiotu...


"Licealistka Joannna
> Róg (XIII LO) pewnie całkiem nieświadomie, ale jednak, mówiąc o "karteczkach
> Pana Kopcia" powiedziała jak wygląda nauka w XIII LO."

Karteczki Pana Kopcia otrzymuje się na zajęciach dodatkowych i stanowią one
jedynie dodatek do wykładów jakie Pan Kopeć prowadzi. A koleżanka Joanna Róg ma
ogólną wiedzę większą niż większość absolwentów szczecińskich uczelni. (i
popiera PiS :) !)

"eraz
> każdy ma świadka i dowód w postaci jej wypowiedzi, że nauka w XIII LO jest
> nakierowana PRZEDE WSZYSTKIM na konkursy."

Nauka w XIII nakierowana jest na to, aby dobrze zdać maturę i dostać się na
wymarzone studia i sobie na nich znakomicie radzić.

"Dodam jeszcze, że
> jednym z kryteriów przyjmowania do Gimnazjum nr 16 (przy 13. LO) jest liczba
> konkursów i olimpiad w jakich się otrzymało tytuł finalisty. "

Do Gim.16 również chodziłem i dostałem się tam, nie za Olimpiady (Były 2- jedna
z matematyki i informatyki a druga humanistyczna), ale głównie za punkty z
testów po szkole podst. i ocen na świadectwie. Punkty za olimpiady (tzw.
osiągnięcia dodatkowe) były brane pod uwagę jako jakaś tam mała cząstka sumy
wszystkich punktów.
Idąc do XIII większość zaczyna właśnie w Gim.16, czy jesteśmy wszechstronnie
wykształceni ? Prosta metoda, aby to sprawdzić - zobaczcie wyniki egzaminów
gimnazjalnych sprawdzających wiedzę ogólną ; )

"Po co C. Urban
> wprowadził mundurki? "

Ponieważ nasza szkoła jest w TST ? (Towarzystwo Szkół Twórczych (i Aktywnych).
Poza tym, jestem przekonany, że w naszej szkole jedynie garstka ludzi chciałaby
zrezygnować z tych mundurków.

"zdają potem dobrze maturę, też mnie nie
> przekonuje. Zdają dobrze dlatego, że są specjalnie do niej przygotowywani przez
> szkołę, która chce (a konkretnie Urban chce) również ten sukces przywłaszczyć.

A co innego może być dla ucznia cenniejsze niż dobrze zdana matura? Kto będzie
za 10 lat sprawdzał jaką prawnik miał ocenę w drugiej klasie liceum z fizyki
jeśli doskonale zda wszelkie egzaminy na studiach, z materiału, który go
interesuje/pasjonuje i z którym wiąże swoją przyszłą pracę? Wiedzę ogólną
posiadamy, ale nie widzimy potrzeby bezmyślnego zakuwania jakiś wzorów
chemicznych (jako uczniowie klasy humanistyczno-społecznej), ponieważ te wzorki
do niczego się nam nie przydadzą, wolimy uczyć się rzeczy praktycznych takich, z
których w przyszłości będziemy mogli skorzystać.


> Przerażeni uczniowie piszą ją dobrze, bo nie chcą zemsty za zaniżenie średniej
> szkoły.

Hahahahahhahahahah :) Wszyscy drżymy...! :D


"Wiecie jak jest z takim konkursem?
> Dostaje się listę zagadnień do nauczenia i bibliografię do przeczytania (wiem
> po sobie, kiedy byłem w innej szkole)"

Oj, to nie wiem z jakiego Ty konkursu startowałeś?:) Żeby coś osiągnąć w
olimpiadzie trzeba samemu zdobywać wiedzę, nie tylko tą "z bibliografii" -
czasami są to godziny na wykładach/w Książnicy. Jest to samodzielne zdobywanie
materiału , które w przyszłości na studiach będzie niezbędną umiejętnością.


Znam wielu nauczycieli z innych szkół, którzy wręcz kipią z zazdrości, gdy mówi
im się o sukcesach trzynastki (przykładowo pewna znajoma polonistka po
usłyszeniu informacji o 11 finalistach z Olimpiady Polonistycznej z samej
trzynastki myślałem, że dostanie zawału serca ^^), ale tym oto nauczycielom
pozostaje jedynie dalsze wpatrywanie się w sukcesy trzynastki i wymyślanie
kolejnych dennych historii o "cyborgach z trzynastki".


Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,70,60214158,60214158,Uczniowie_z_trzynastki_swietni_z_historii.html